lørdag 10. april 2010

Amazing lørdag

Fantastisk dag men masse inntrykk og opplevelser.

Min venninne Trine og jeg har tatt for oss de vakre bygatene på Grunerløkka, Frogner og Majorstuen.
Smilende mennesker, latter og uteservering på hvert eneste hjørne i byen.

Vi nordmenne er rare-hvert år venter vi på akkurat denne dag, da solen igjen varmer å vi kan ta frem de sprudlende ekstremt sosiale personlighetene våre, etter et halvt år i dvale.

Hurra for solen!
Nok om det, la meg jeg har nå ta deg med til noen unike små perler i vår hovedstad.
Jeg har bestemt meg for å fokusere på Grunerløkka i dette innlegget og ta de andre by områdene i senere innlegg.


Cocoa
Toftes gate 48
0556 Oslo
http://www.cocoa.no/
Dette er en søt og sjarmerende liten cafe som har et fantastisk utvalg av kakaoer. Faktisk Oslos eneste rene kakao cafe, her serveres selvfølgelig også kalde drikker, te og kaffe-samt kaker og påsmurt mat. Min favoritt er kakaoen med banan og mint smak..mmm søt og god!

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å finne din kakao favoritt hos Cacoa..

Så over til min andre favoritt-sko heaven hos:
Shoe Lounge
Thv. Meyersgt. 42
0555 Oslo


Shoe Lounge er en perle av en liten skobutikk, de har alt man kan drømme om av sko og smykker, vesker og alt annet en jente kan ønske seg.
Møblene er i gammel romantisk stil og hver eneste ting ellers i butikken er laget for å appelere til girls.
Dette er en butikk som fint kunne ligget i London eller New York. En opplevelse for kropp og sinn. 10 poeng for gjennomført stil. Et must på Grunerløkka,
fordi "Girls just want to have fun"!

Et steinkast unna shoe heaven, og forbi noen av Oslos hippete og mest populære spise/utesteder finner du min neste juvel på Grunerløkka:

Daydreams & Pearls
Markveien 34,
0554 Oslo.
+47 95 90 14 28

Det er Zuzanna G som er eier og guru designer for denne lille perlen, her finner du de utroligste kreasjoner i alle regnbuens farger.
Har også et stort utvalg av vesker og sjerf osv.
Her kan man også få bestillt et eget smykke om man har unike ønsker.
Ta en titt inn i Zuzannas verden!
Håper du ble inspirert til å ta bena fatt på Grunerløkka,
nå er jeg på vei til Ås i solskinnet,
hva jeg har der å gjøre, skal jeg snart skrive om her på bloggen.
Ha en flott søndag så lenge.
Anjaxxx





2 kommentarer:

Anonym sa...

hei!

Takk for fine tips i Oslo;)
Fin blogg og flotte bilder.

Stå på videre!

kelli sa...

Hi Anja,

thank you so much for visiting my little corner of the world. I love your blog and look forward to returning often. have a beautiful week.

Kelli